Publisert av: pertm | 27/09/2009

Sykkel vedlikehold og bremseklosser

Vel da var det på tide å bytte bremseklosser igjen. Det høres ut som de bak var utslitt.

klosser

Det er vel en uke eller to siden jeg byttet bremseklossene foran, så det var ikke overraskende at nå var de bak også utslitt. Etter fredagens tur har det vært min MTB som ble brukt, kanskje ikke så dumt siden det er så mange steder i Trondheim med veiarbeid slik at den passer bedre nå. Så var jeg hos min venn og så på huset han har kjøpt og skal pusse opp. Det var også på tiden å olje kjedene på begge syklene.

Min MTB

Jeg har også tatt med noen bilder av min nye MTB som jeg lovte for en stund siden.


Svar

  1. auuu de klossene så seriøst modne ut for utskift ja. For et pågangsmot – skifte klossene sjøl – det klarar norrbaggen aldri aaaav!

    Fresten også vel siviliserte skjermer vel? Det er vel møddkætsjer foran som er tøft? (Jada jeg VEEET at jeg heller ikke har det).

    Refleksene må også av på en ånkli skausykkel – og ja jeg vet at min har en gjenstridig bakrefleks igjen. It’s counting it’s days! 😛

    • Jeg gruer meg for du har ikke sett hvordan skivene ser ut de begynner nok å nærme seg utskifting, du kan tydelig se at metallet er slitt ned der klossene har tatt i. Det er jeg mer tvilende på om jeg klarer, men med hjelp av venn blir nok det gjort og kanskje tar jeg det neste gang.


Legg igjen en kommentar

Kategorier